Middag i Manly

Ja, som folk kanske uppfattade så dog min dator för mig. Rädda datorn-program och det tunga artilleriet togs fram. Så alla ni som har Norton som virusskydd, se upp, min dator sa inte ifrån att det var slut. Och vad jag vet hade jag inte installerat något nytt virusskydd (till mitt försvar trodde jag att jag hade ett), men nu har jag åtminstone Microsoft Security Essentials. Men jag har ingen aning om det kommer hjälpa. Datamänniskor, snälla hjälp mig:

De senaste dagarna har min dator kraschat när jag ska starta upp den från vänteläge. Jag har trott att det berott på brist på ström (batteriet verkar ständigt vara lågt när jag startar upp den) men nu när jag startade den från helt avstängd dog den bara. Puff. Tack och lov fick jag ju igång den igen (efter många skräckslagna minuter) och en virussökning hittar inget misstänkt. Ska jag nöja mig eller måste jag göra en backup på den och återställa den helt?
 
Nog om min dator! I dag har varit en väldigt slapp dag. Började morgonen med min första löprunda Down Under och det blir förmodligen en till i morgon bitti. Sedan dess har jag suttit och myst i värmen på balkongen med en god bok (på iPaden, tack pappa!) och bara mått väldigt gott. Middag intogs i Manly (doften av saltvatten och ljudet av vågorna var underbart) med en tysk tjej som jag nog inte kommer träffa igen... Tänker inte avslöja här vad som var fel, jag säger bara att vi verkligen inte klickade och att jag bara ville hem. Det enda positiva var att maten var god och att restaurangen spelade Mumford & Sons. Men nu har jag åtminstone träffat personen och fått mig en uppfattning om henne.

Nya tag i morgon!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar