Hälsan framför allt (glass är enda undantaget)

I dag kämpade jag mig upp för att gå till gymmet. Väl där fick jag träffa en personlig tränare som jag pratade hälsa med och som sedan gav mig ett konditionsprogram. Hon var väldigt snäll, peppande och duktig och satte upp rimliga mål som jag faktiskt vill kämpa för att nå. De är alldeles lagomt långt in i framtiden, de är tydliga och hon motiverade mig verkligen till att kämpa.
 
I morse hade jag en lapp på golvet som min värdmamma skjutit in under dörren. På den stod det att jag skulle städa upp i köket och tvätta lite, vilket jag alltså har gjort i dag. Lappen sa dessutom att 10-åringen ville baka mer chokladbollar, så det verkar ju verkligen som att de var omtyckta! Tyvärr fanns inte ingredienserna hemma, så jag sa helt enkelt till honom att om vi bakar dem varje dag är de inte så speciella längre. Tack och lov verkade han acceptera det.
 
I morgon bär det av mot gymmet igen för att få ett styrkeprogram, jag längtar redan nu! Det var länge sedan jag kände en sådan här träningsglädje. Eftersom jag nu har börjat träna igen tänkte jag också börja leva hälsosamt, sluta trycka i mig socker är en ganska bra start. Det höll sig till klockan åtta ikväll då 14-åringen kom hem med glass. Den var god.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar