The Rocks och Circular Quay

I dag bokade jag upp en träff med Erica inne i Sydney. Vi vandrade runt Circular Quay, gick och hälsade på hennes förra jobb och hennes föredetta kollega bjöd oss på glass, turistade vid Operahuset och vandrade sedan tillbaka genom Botaniska trädgården för att möta upp Emmi på Wynyard tågstation.
 
Sedan gick vi ner till the Rocks, Sydneys gamla stadsdel, där vi åt på Pancakes on the Rocks som är en känd restaurang och populärt tillhåll. Eftersom det är söndag så har jag ätit pannkakor två gånger på samma dag, på söndagarna är det nämligen pannkaksfrukost som gäller i detta hushåll. Mätta och belåtna (och lite lätt illamående för min del) vandrade vi vidare på marknaden i the Rocks där jag fyndade mig ett pussel för $5, mest bara för att försäljaren var otroligt trevlig! Så nu har jag något att pussla på med här hemma. Erica köpte också ett pussel och betalade med kort och vi hade väldigt roligt åt kortmaskinen som var ickeelektronisk. Antik, för oss ungdomar helt enkelt. Försäljaren lade ner kortet i själva maskinen, lade kvittot över och tryckte helt enkelt av kortnumret, namn och allt sådant (precis som att man kan rita av mynt genom att lägga det under ett papper och skugga med blyerts över). Antikt, som sagt.
 
Eftersom Emmi varit i Sydney i nästan tre veckor men inte sett Operahuset så vandrade vi till slut tillbaka dit och jag var då tvungen att lämna för att hinna med bussen. En riktigt trevlig dag!
 
"Här sitter jag bra!" Del 2. Jag tror hon slog i huvudet ganska hårt när hon sprang in i dörren.
Älskade stad!
Hur många gånger man än är i Botaniska Trädgården så ser man alltid något nytt. Älskar det!
Pannkaksfrossa!
Marknad! Hade kunnat köpa så mycket mer än bara ett pussel!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar