Gårdagens middag i Darling Harbour

Kvällen i går var underbar. Tog bussen till Chatswood och hoppade sedan på samma tåg till Sydney som Sophie och Emmi (Finland). När vi var framme på Wynyard station mötte vi Erica (Sverige) som hade fått vänta i en timme, stackaren! En promenad till Darling Harbour senare så satt vi på en restaurang och åt middag, jag och Sophie betalade en halv förmögenhet (i australienska mått mätt) för Rekorderlig päroncider. Att dricka australienskt är relativt billigt, men denna svenska goding gick på 77-78 svenska riksdaler. Det är alltså vad vi skulle få betala i Sverige trots att det är inhemskt. Men här är det importerat och därav det höga priset, dock värt vartenda öre (eller cent...). Glass intogs till efterrätt på en italiensk glassbar och dit ska jag definitivt gå tillbaka! En riktig bra kväll med riktigt goa tjejer. Tyvärr kan jag bara bjuda på mobilbilder eftersom jag glömde minneskortet till kameran...
 
Emmi (Finland), Erica (Sverige) och Sophie (Sverige)
Sophie, jag och Emmi


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar