Ett brev kommer lastat med...

Kackerlackan är borta. När mina värdföräldrar kom hem från veterinären med Mitch (stackaren har fått dra ut fyra tänder i dag och går på antibiotika, ni kan bilda klubb Sofia!) så gick jag ut i panik och bad om hjälp. Snart kom min värdpappa till mig och kastade ett paket i min famn och gick mot kackerlackan. När han tog den i sin hand så skrek han som om den bet honom, vilket jag vet att den inte gör men sjävklart flög jag i taket ändå. Han hade nog ganska roligt. Men om det är något jag verkligen inte kan hantera så är det spindlar och stora insekter!
 
I kväll ska jag äta middag i Darling Harbour med Sophie och en annan svensk tjej. Jag sitter fortfarande med blött hår och prioriterar att blogga. Hur som helst, detta var vad mitt underbara paket innehöll:

Den tappade lappen från mamma (OBS! Glöm inte bort att ha kul! Puss!), ett internationellt studentkort från Kilroy (ja, de skickade fel IGEN och jag orkar inte bry mig längre. Jag får ju rabatt på bussen.), ett reklamblad från Rusta (haha!) och DUMLE!!!! Lite mosade, men de smakar bra i alla fall! Tack kära mor och syster!
Här är en lista med saker som inte är förbjudet att skicka ner:
  • Marabou, mjölkchoklad och digestive. Ingen apelsinkrokrant eller schweizernöt tack!
  • Dumle
  • Illustrerad vetenskap (ja, jag är en nörd, en nörd som vill nörda sig på svenska)
  • Veckorevyn
  • Min mormor hälsar och säger förlåt (detta kan dock redan vara löst)
  • Brev och sådant personligt och roligt
Fråga om adressen bara! Nu ska jag faktiskt göra mig klar!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar