En lunch som blev middag som blev kväll

I dag skulle jag egentligen in till Sydney med Erica, men då hon tyvärr var tvungen att ställa in stannade jag hemma. Halv två fick vi lunchgäster och den lunchen avslutade vi precis, runt halv tio på kvällen. Så lasagnen och pavlovan följdes upp med pizza (från stället där 14-åringen jobbar och ja, han jobbade i dag när vi hämtade pizzorna, haha) runt åtta, halv nio. Vin, vatten, läsk, te, varm choklad... Ja, allt har varit i överflöd. En riktigt trevlig kväll med riktigt trevliga människor. Sötast var ändå 5-åringen:

Pappa S: "He can do anything as long as he tries!"
5-åringen: "Like when I tried to be Batman!"
 
I går blev jag även bankkund här i Australien. När jag fick välja mellan svart och rosa bankkort valde jag det senare vilket fick min värdpappa att yttra följande:
"You're such a girl..."
Vadå? Rosa är roligare än svart och det är ju inte som att jag måste matcha det med något. Genus, genus, genus...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar