Blir förhoppningsvis hälsosam igen

I dag gick jag äntligen till gymmet igen. Över fyra veckor i detta land och utan träning. Fick prata med en kille där som var väldigt trevlig, men... Irländare. Varför har jag så svårt för den dialekten? Eller var det för att han pratade väldigt fort? Hur som helst, kommer betala en halv förmögenhet men jag är väldigt nöjd med gymmet ändå. De känns väldigt professionella och som att de verkligen bryr sig om sina medlemmar. På mitt förra gym kände jag litegrann att man blev utslängd i tomma intet och fick klara sig på egen hand, även om man fick ett program att följa som ny medlem. Här kommer jag (om jag har förstått allt rätt) ha tre halvtimmar med en personlig tränare, bara för att komma igång. Det kommer vara vägning, mätning och uppläggning av både konditions- och styrkepass. Sedan kommer jag, för att undvika deras startavgift, köpa ytterligare tre halvtimmar med en PT eftersom det var halva priset av startavgiften. Så fem månader kommer jag förhoppningsvis vara medlem där, med start på tisdag då jag ska träffa en PT för första gången!
 
I dag är det dessutom exakt en månad sedan jag lämnade Sverige.
 
Den icke kelsjuka katten har varit väldigt kelsjuk på sistone...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar