Annie kommer till Sydney!

Släpade mig till gymmet i dag och fick ett ganska tråkigt, basic styrkeprogram. Alla övningar som jag gjort hemma, enda skillnaden är att maskinerna använder lufttryck som motstånd istället för vanliga vikter. Samtidigt som det är tråkigt med samma övningar är det skönt att ha dem, tekniken kommer automatiskt och jag kan låta tankarna vandra lite istället för att fokusera fullt ut på min teknik. Jag tror jag kommer släpa mig till gymmet oavsett!

I dag har det varit runt 27-28 grader här. Underbart, om ni frågar mig. Stinking hot, om ni frågar lite andra människor. Känns som att människorna här klagar på vädret ganska ofta, vintern är iskall och till och med våren är för varm. Jag är glad så länge temperaturen håller sig över nollstrecket. Men det var inte vädret som gjorde denna dag fulländad och underbar. Efter en liten pratstund med min värdmamma så har jag inte kunnat sluta le på hela kvällen. I slutet av november kommer (om allt går som det ska, peppar peppar,) Annie hit! Och inte bara hit till Sydney, utan hit till huset! Hon kommer hyra "studentrummet" vi har efter att hon har lämnat sin värdfamilj utanför Adelaide. Annie och jag fick kontakt via våra bloggar (med lite hjälp av Sara) och har pratat en hel del på Facebook. En riktigt härlig tjej och jag är så glad över att hon kommer hit! Både för hennes skull eftersom hon hittat bostad och för min skull eftersom jag får sällskap! Så nu gäller det bara att Sara ska hitta en värdfamilj och ta sig hit hon med.
 
Nu måste jag förhindra att katterna har ihjäl varandra i min säng och kasta lite saker på dem (bland annat en koala) så de inte äter upp mitt pussel. Hårt liv.
 
I dag kom mitt rosa bankkort, i mitt första kuvert med "fönster". En stor dag, 14-åringen lyckades dessutom nästan uttala mitt namn helt korrekt genom att läsa det, men vi får jobba lite mer på det.

Sara skriver:

Jag kommmer! Snart. Förhoppningsvis!

Svar: IIIIK! Jag ska banne mig hålla dig vid det löftet!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar