VAB och flytt

I går var det hela 37 grader varm, vilket är extremväder i oktober även här i Australien. 10-åringen mådde inte alls bra på morgonen, så istället för att träna var jag hemma. VAB, med andra ord, vård av barn. Inte mig emot, han är lätt att vårda. Vi såg Jack the Giant Slayer och jag lyckades gå igenom all tvätt och en hel del strykning. Allt detta med AC och fläktar.
 
Jag har även hunnit flytta. Ja, ni läste rätt. I går kom en brasiliansk student, Isabella, hit och på lördag kommer ytterligare en, Gabriel. På grund av dubbelbokningen bor jag under två veckors tid i 10-åringens rum medan han sover med min värdmamma. Visst är jag väl en snäll au pair som ger upp mitt älskade rum? Isabella är en riktigt trevlig tjej och i dag satt vi och pratade så länge efter middagen att Mitch nästan välte min stol i sin iver att få middag.
 
Annars har jag vandrat runt i ett gigantiskt shoppingcenter i dag och fått se min värdmammas jobb. Hon jobbar på ett ganska välkänt universitetssjukhus som logoped här i Sydney och allt jag kan säga om campus är att det är gigantiskt. Och jag såg inte ens hälften. Då längtar jag nästan lite efter universitetstiden.
 
Lite svenskt i den australiska bokrean på BigW. Den som kommer på vilken svensk titel som hör till vilken bok vinner... Något. Först nu märker jag att även Maj Sjöwall och Per Wahlöö är med på bild, men det är självklart Läckberg jag syftar på. Bonuspoäng för Sjöwall/Wahlöö utlovas dock, ännu mer poäng om man sätter titeln the Stonecutter (Läckberg) som anas i grått ute i högerkanten av bilden.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar