En långsam dag

I dag har varit en långsam dag.
 
Min värdpappa kom hem. Vi har organiserat huset så att det är lättare att ta sig runt med kryckor eftersom min värdmamma opererar knät i morgon. Jag har legat i sängen nästan hela dagen (med undantag för när jag promenerat till skolan, strukit kläder, tagit in och sorterat tvätt och renbäddat i studentrummet). Vi har ätit middag ute för att "fira" min värdmammas sista dag som rörlig.
 
Middagen var helt okej, åt en kycklingpasta i tomatsås och med en italiensk fårost som jag inte kommer ihåg namnet på. Till efterrätt delade jag och min värdmamma på en enorm chokladkaka som tyvärr var lite torr (men jag säger som henne, det var choklad och det var det viktigaste). Maten var god men tyvärr drar miljön ner på betyget, högljutt och stökigt vilket inte uppskattas av mig.
 
Nu på kvällen har jag lyckats planera julklappar till hela värdfamiljen, åtminstone ett första utkast. Jag kommer kanske behöva lite hjälp av min kära svenska familj dock, utöver det vi redan diskuterat. Men den som lever får se!
 
En lite suddig bild av en annan måltid för tre dagar sedan (min värdmamma kom och väckte mig, enkom för detta). Tyvärr var det inte kakaduorna min värdpappa ville att jag skulle få se (ja, fågelmaten hänger där för min skull) eftersom de gnager på trä också. Och vi vill gärna ha kvar vår veranda.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar