Ännu en helg, ännu en månad

Så har ännu en helg passerat och även ännu en månad i detta land. I går hade jag varit här i precis två månader. Det är rent läskigt hur fort tiden går. En tredjedel hos denna familj är nu gjord, två återstår!
 
I går såg jag 14-åringen spela basket. De vann överlägset och lukten i hallen fick mig verkligen att sakna handbollen. Svett, gummi och varmkorv, som min syster beskrev det. Lägg även till ljuden av studsande bollar, gummisulor som gnisslar mot golvet och klockan som signalerar att det är halvlek så har ni känslan av det jag saknar så mycket. Efter matchen åkte vi till Warringah mall och jag kom tomhänt hem. Tänk att jag befinner mig i Australien men att det ska vara så svårt att hitta en bikini som inte kostar 500 svenska riksdaler!
 
I dag har det verkligen varit en långsam dag. Några vänner till familjen kom över och totalt var det sju barn i poolen, jag var inte en av dem. Fast jag räknas väl knappast som ett barn längre. Tonåring, men inte barn. Jag har inte fått något vettigt gjort, bara tömt diskmaskinen, hängt tvätt och lagat mat. Och druckit ett glas vin, men jag vet inte om det räknas som vettigt. Gott var det i alla fall! På kvällen var det programmet om Kakadu igen och oj, vilket ställe. Måste verkligen försöka ta mig dit! Men jag börjar på lite närmare håll, i morgon ska jag försöka ta mig in till Sydney och bara gå runt och njuta av staden. Och försöka hitta en bikini. Wish me luck.

Marianne skriver:

Ett stort Lycka till!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar