Picknick i Botaniska

Började dagen med att springa till bussen. Det är roligt hur den alltid är sen när man är tidig, men så fort det är på håret med tid så är den där på utsatt tid. Inne i stan jagade jag lunch länge innan jag bestämde mig för sushi och TimTams till efterrätt. Sen mötte jag upp Sara i Circular Quay och vi gick vidare till Botaniska trädgården för att mysa där. Satt där ett bra tag och bara pratade innan vi gick för att möta upp Sara (som nu går under Perth-Sara eftersom hon var au pair där) och hennes kompis Nathalie. Har läst Perth-Saras blogg länge så det var väldigt roligt att träffas! Vi fikade på Max Brenner, ett chokladcafé, och hon i kassan pratade svenska. Jag hade redan satt mig när de andra upptäckte det, så när Sara kom och sa det sen råkade jag skrika ut min förvåning över hela caféet. Woopsi... Efter det visade vi dem Operahuset och Harbour Bridge och vi vandrade runt Circular Quay.
 
Jag åkte hem för att skjutsa 14-åringen till en fest, men sedan kom värdpappan hem och gjorde det i alla fall vilket gjorde mig lite irriterad. Jag släppte allt för att göra det, så behövdes det inte. Men är man en snäll au pair så är man, har kommit över irritationen nu. Jag hade ändå blåsor under fötterna från dagens promenader, så det var dags att ta sig hemåt. I morgon åker jag till Manly för att må gott på stranden med Sara, det har vi förtjänat!
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar