100 dagar: Luciasånger på skånska

På grund av förvärrade omständigheter var min värdmamma tvungen att åka tidigare till England. Kvar är jag med min värdpappa och pojkarna, men de följer efter på onsdag.
 
På grund av detta var det hårt jobb med att få ihop packningen och röja upp i huset, men i går kväll fick jag ändå en ledig stund och åkte in till stan för att träffa Sara och Annie. Tillsammans gick vi till Svenska kyrkan och övade luciasånger i närmare två timmar eftersom vi bestämt oss för att gå med i luciatåget. Gemenskap, humor och svenska, hade verkligen trevligt. Skrattade en hel del, särskilt åt Staffan var en stalledräng... På skånska. Föreställ er en skånsk kille sjunga julegris! Vissa tyckte att vi skulle sjunga alla låtar på skånska, men icke!
 
I går var även en speciell dag. 100 dagar i Australien! Grattis till mig!
 
I dag har jag sagt hej då till min värdmamma och vi var båda två lite darriga på rösten. Hon på grund av nervositet och oviljan att åka, jag för att jag kommer sakna henne. Om lite mer än en månad ses vi dock igen, får fokusera på det istället.
 

Söstra skriver:

Äsch - en månad är ju ingenting! Det är bara fyra veckor! Det kommer bara säga swisch så är hon hemma igen. Sen kommer ju vi finnas där och distrahera dig i två och en halv vecka! ;)

Svar: Så sant, så sant! Och Sara och Annie får hålla mig sällskap, och hund och katt... Får väl sitta och spela Monopol med djuren! "Mitch, vill du köpa Västra Station?"
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar