Grått och trist

Stannade kvar ytterligare en natt hos Sara då hon inte behövde sitta barnvakt. Myste bara på då regnet här i Sydney bara fortsätter att ösa ner. Alla väderrapporter säger regn hela veckan och jag och Sara börjar tvivla på om det är Australien vi befinner oss i.
 
När vädret blir grått, trist och inte en strimma blå himmel syns är det lätt att humöret blir detsamma. Jag ser bilder på ett snöigt Piteå, bilder som mina vänner lägger upp. Vissa befinner sig på andra platser i Sverige och världen och bilder ramlar in via Snapchat. Vanligtvis är det en tröst att se att de finns, mår bra och faktiskt tänker på att skicka bilder och filmer till mig. Men när vädret är grått blir man själv grå.
 
Just nu sitter jag och Sara och svär över att vi bor så långt ifrån varandra.
 
Hej, mitt vinterland... Bilder från en roadtrip jag gjorde med min älskade pappa till Jokkmokk i februari.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar