Farewell party

I dag åkte jag till Chatswood några timmar och lunchade med Annie, väldigt trevligt! Åt även lax för första gången sedan... Ja... Jag har då inte ätit det här i alla fall! Hemma åt jag det minst en gång i veckan och oj, vad jag har saknat det!
 
När jag kom hem städade jag och min värdpappa upp hela huset och jag hämtade hem 10-åringen tidigare från skolan för att han skulle hinna med sin gitarrlektion innan festen började. Eftersom han byter skola nästa år och missar festen hans nuvarande, soon to be gamla, skola anordnar så drog vi ihop en hejdå-fest här hemma. Runt 25 ungar, poolbad (trots 17 grader och skurar, dock 27 grader i poolen), pizza (de åt 10 pizzor på lika många minuter), glass, chips, godis, läsk... Ett barn spydde för att han åt för mycket!
 
Vi vuxna (vi hade fyra mammor som hjälpte till) satt och drack vin och öl, att höra 25 ungar skrika tär trots allt på krafterna. När de fick se Justin Bieber på TV skrek de som stuckna grisar, till och med killarna, och jag trodde mina trumhinnor skulle spricka. Men vi överlevde, förhoppningsvis med hörseln i behåll, och festen blev lyckad. Städade upp i huset igen, min goa 10-åring stack en chokladbit i handen på mig och nu ligger jag däckad i sängen vilket även han gör skulle jag tro.
 
En mycket bra dag, båda barnen på bra humör (14-åringen, som kom hem med extra pizza åt oss, pratade med mig! Det är stort! Han startade konversationer, ställde frågor och var faktiskt genuint intresserad!) och en värdpappa som har varit på topp när det gäller humor två dagar i rad. Kan inte kalla det annat än en lyckad dag och dessutom tillägga att livet är ganska underbart just nu!

Lägger inte ut några bilder från festen eftersom jag inte frågat barnens föräldrar om lov.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar