Huvudstaden, igen

Så var jag framme i vår svenska huvudstad.
 
Va? Skulle hon till Stockholm?
 
Eh, jo. Så är det ju. Jag och Lisa åkte till Stockholm i kväll och stannar här till tidig måndag morgon. Det har varit lite bloggtystnad och nu kommer jag låta väldigt obrydd och kanske till och med otacksam, men så här är det:
 
Min pappa bor i Stockholm. Jag kommer ner hit stup i minuten (eller åtminstone runt en helg per månad), så för mig är det inte lika speciellt som för många andra. Jag räknar inte ner. Ibland vet jag inte ens om att jag ska ner förrän två dagar innan då varken jag eller min pappa alltid har koll hur vi bokat. Så därför är det inte särskilt livat på bloggen innan avfärd, det blir mer PANG nu är jag i Stockholm.
 
I dag var det dock lite spännande eftersom jag tog helt fel på tiden och om inte jag märkt det hade vi missat planet. Usch usch. Men jag märkte det och vi kom fram som vi skulle. Till historien hör dock att min pappa smsade mig "i natt" och sa att jag hade misstagit mig på tiden, men jag svarade i sömnen att det inte spelade någon roll. För att citera:
 
"Jaja, same same. ;)"
 
Notera att jag lyckades få till ett helt korrekt sms med kommatering och smiley i sömnen. Människokroppen är förundrande ibland. Notera även att det inte var "same same", det var inte några minuter jag tog fel på utan flertalet timmar.
 
I morgon bär det av till centrala stan för shopping och lite promenad i finvädret. Enligt Yr landar morgondagens temperatur på hela 15 grader och växlande molnighet, men vi får se hur det blir med den saken.
 
På shoppinglistan. Sofias (pappas fru) kompis Mia Gahne (Grilla med Salming, Paolo Robertos kokbok mm...) har släppt sin alldeles egna kokbok och efter att jag har dreglat över den inhandlar jag den själv. I Sthlm eller på adlibris oklart.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar