ESC13

Grym produktion av SVT måste jag säga! Snygg grafik, bara några minimala misstag och väldigt bra öppningsnummer och mellanakter i både semifinalerna och finalen. Dessutom var det ju väldigt roligt att Danmark vann, för enligt mig var den absolut bäst! Min topp fem (som blev topp sex):
  1. Danmark (kommentar överflödig, bara en sjukt bra låt som fastnar)
  2. Nederländerna (älskar Anouk, lite besviken på låten till en början men hon fick ändå en röst av mig)
  3. Frankrike (väldigt bra låt. Tyckte dock att den var bättre i början av låten än i slutet)
  4. Malta (tyckte den var skön och doktor Feelgood var ju så gullig, haha!)
  5. Finland (har aldrig varit ett fan av elektroniskt, men den här tyckte jag om!)
  6. Ungern (väldigt mysig låt, enligt mig. Härligt gung!)
Så var det över, Sverige! Det klarade vi bra. Swedish Smorgasbord-låten var sjukt rolig och Sarah Dawn Finer som Linda Woodruff from the EBU var ju bara klockren! Nu blir det god natt för min del, morgondagen bjuder på bio (the Great Gatsby), träning, säsongsfinal av Doctor Who (Oh. My. God. SO EXCITED!!!) och plugg.
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar