Du behöver ett mål

Tänker dela med mig av lite kloka ord så här en måndag som är hatad av så många. Söndagsångest och måndagsångest. Hela veckan ligger framför en. Det bästa med min måndag är att jag varje morgon får ett mail i min inkorg från Olof Röhlander, en mental coach. Dessa mail innehåller alltid kloka saker man kan tänka på när i vardagssituationer.
 
DU BEHÖVER ETT MÅL

Du säger: Ingen bryr sig.
Jag säger: Alla bryr sig om något.

Du säger: Du såg mig inte.
Jag säger: Jag ser dig nu.

Du säger: Jag önskar jag vore någon annan.
Jag säger: Det här är de förutsättningar du har.

Du säger: Jag får väl fortsätta kämpa på.
Jag säger: Är lösningen verkligen mer av samma?

Du säger: Men jag är så annorlunda än alla andra.
Jag säger: Annorlunda är bra.

Du säger: Jag ser bara hinder.
Jag säger: Vem vill spela tennis utan nät?

Du säger: Jag vet i alla fall vart jag kommer ifrån.
Jag säger: Jag vill hellre veta vart du är på väg.

Du säger: Jag behöver pengar.
Jag säger: Du behöver ett mål.

Du säger: Men utan pengar går det ändå inte.
Jag säger: Jo, men du måste satsa av hjärtat.

Du säger: Jag kan ingenting.
Jag säger: Du lär dig under tiden.

Du säger: Var börjar man då?
Jag säger: Där du står, med det du har.

Du säger: Snart är det för sent.
Jag säger: Så vad väntar du på?
 
Något som varje mail avslutas med är "låt framrutan vara större än backspegeln" vilket jag verkligen försöker leva efter. Det finns en anledning till varför det är så. Gjort är gjort, gå vidare och jobba framåt istället. Låt drömmarna och planerna vara större än de snedsteg du gjort tidigare. Skriv upp er för Veckans peptalk på Röhlanders hemsida, kloka ord varje måndag som värmer och peppar en. Dessutom finns PeppAppen med små inlästa peptalks anpassade efter olika situationer vi stöter på i vardagen. En självklarhet på min telefon. Det är ord som man behöver höra om och om igen.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar