Au pair-nyheter och träningsprogram, 30/5

Det där inlägget där ni gärna fick avslöja vem ni läsare är funkade inte så bra, är ni fega? I dare you, kommentera om ni vågar.
 
Kan tänka mig att det är riktigt tråkigt att läsa om min träning, men eftersom jag bara legat och solat hela dagen finns inte mycket att säga. Delar därför upp detta inlägg i två delar, läs det ni orkar och vill.
 
I dag fick jag mitt första positive reply på aupair-world! Känner mig väldigt glad även om det säkert inte blir den familjen. Någon tycker i alla fall om min profil! Familjen var svensk/australiensk och bor strax utanför Sydney, verkar riktigt bra men skrev att de behövde en au pair tidigare än vad jag sa att jag kan åka. Jag erbjöd mig dock att åka tidigare, så får vi se vad de svarar.
 

 
I dag träffade jag även en PT som lade upp ett träningsprogram åt mig. På mitt gym finns det två personliga tränare, en som fokuserar mer på maskiner och den andra är mer för crossfit och funktionell/alternativ träning. Det var den andra som jag fick tid med och jag kände från första stund att det var helt rätt. Han måste ha trott att jag var helt galen eftersom jag dumlog hela tiden, men jag kände verkligen i magen att detta skulle bli hur roligt som helst. Efter planering och genomgång av de olika övningarna körde jag igenom programmet och magkänslan var helt rätt. Jag älskade varje sekund.
 
Programmet blev ett intensivt cirkelpass, alltså crossfit-inspirerat (surprise surprise)! Jag jobbar med tre cirklar med tre övningar i varje. Jag gör alla tre övningar i cirkel 1, vilar 30-40 sekunder, kör nästa varv, vilar och sedan ett tredje sista varv. Likadant med cirkel 2 och 3. I slutet slängde han även in ett konditionsblock på crosstrainer.
 
Cirkel 1:
 
TRX, rodd + axellyft (rygg + armar, TRX är icke-elastiska band som är fastmonterade på väggen)
Hantelpress (axlar)
Step up på bänk (ben)
 
Cirkel 2:
 
Bicepscurl med benlyft (biceps, benlyft gör att man måste spänna magen för att kunna hålla balansen)
Dips på bänk (triceps)
Thrust med kettlebell (armar + ben)
 
Cirkel 3:
 
Plankan på boll (mage)
Situps med benkram (mage)
Helikoptern (rygg)
 
Så varför skriver jag detta? Ingen aning. Delar med mig av min glädje kanske. Ni kan dock få tycka synd om mig när jag kör cirkel 3, jag är pinsamt svag i bålen.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar