Det här med dagens ideal...

Var in och klickade runt på theyouway.com och hittade denna produkt.
 
Fat Girl Six Pack? En uppstramande gel som är designad för att hjälpa oss att skulptera magen och ge oss en vackrare siluett.
 
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Visst, om man läser beskrivningen är det kanske inte en så hemsk produkt, alla vill vi säkert strama upp någonstans, men tillsammans med namnet? Fat Girl Six Pack. Nu kan även tjocka tjejer lura fram ett sexpack.
 
Tänk att allt snack om ideal och olika kroppsformer inte ger någon verkan. Jag kan ta alla träningsmagasin som basunerar ut "plattare mage på 14 dagar" och "så går du ner i vikt med hjälp av pilates". Vissa vill, och kanske behöver, gå ner i vikt och det hälsosammaste sättet att göra det på är med hjälp av en hälsosam livsstil; träning, bra mat och sömn. Det är förvånande vad som kan hända om man drar ner på skräpmat och socker och dessutom går 30 minuter varje dag. För vad gör en kräm som denna i längden, om den ens fungerar? Forma dina egna siluetter med hjälp av en hälsosam livsstil och du kan ha en god vana som håller livet ut. Dessutom kostar det inget, du sparar snarare pengar på att inte köpa snabbmat och snacks.
 
Och vem har egentligen bestämt vad som är en vacker siluett? Är det dagens modeindustri som lurar oss att tro att vi ska se ut som modellerna. Visste ni att man räknas som anorektisk om man har ett BMI som är mindre än 17,5? Den internationella gränsen för modeller är ett BMI på 17. Nu säger jag inte att BMI är en bra måttstock, det finns så mycket annat som spelar in. Många har ett BMI som visar på övervikt när de i själva verket inte är det. Jag tror man får avgöra själv när det börjar bli dags att tänka efter, men att göra det på ett klokt sätt. Vill jag gå ner för min hälsas skull eller för att se ut som dagens ideal? Många drabbas av ätstörningar och dessa kan hålla livet ut. Var rädda om er själv, gå ner i vikt och tona era kroppar om ni vill, bara ni gör det på ett hälsosamt sätt.

Emma skriver:

Bra skrivet! Håller med dig totalt :)

Svar: Tack! Åh vad det värmde! :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar