Råd eftersökes

Listan med saker att göra fylls på ungefär lika snabbt som den betas av:
  • Visum
  • Flygbiljett
  • Försäkring (Länsförsäkringar)
  • Internationellt körkort
  • Fullmakt till pappa på banken
  • Meddela jobbet att jag åker
  • Resväska
  • Tandläkare (20/6)
  • Säga upp mobilabonnemang
  • Böcker
  • Foton
  • Adressändra? C/O?
  • Kopia på pass, visum och biljetter
  • Presenter till familjen
  • Linser för 12 månader
  • Adapter * 2
  • Växla SEK till AUD
  • Köpa reseförpackningar med schampoo, balsam, tvål och hudlotion
I dag har jag även fått veta hur det skulle se ut med lön för min del. Kan inte säga något annat än att jag är sjukt missnöjd. Hälften av vad som rekommenderas, men visst, då jobbar jag inte så många timmar heller. Dock så är det fortfarande lägre än rekommendationen om jag räknar om det till mina timmar. Jag vet inte om de skulle betala busskort och telefon, men jag har frågat deras nuvarande au pair om råd. Vi får se om jag vågar försöka mig på att förhandla upp det. Hur tycker ni att jag ska göra? Och hur lägger man egentligen fram det på bästa sätt om jag nu ska förhandla om en höjning?

(Sara, och andra som möjligtvis befinner sig i Australien, jag får 100 AUD i veckan för 20 timmar...)

Sara skriver:

Jag har 180 dollar för 30 timmar + en kväll barnpassning. 100 dollar är dock sjukt lite i detta dyra land. Fråga om busskort och mobil. Om det är betalt så är 100 dollar okej antar jag.
Jag har sjukt svåra problem att prata eller begära pengar. Så har tyvärr inga tips på det!

Svar: Ungefär som jag tänkte... Tack för hjälpen! Jag tänkte att jag får väl komma dit och se om de betalar buss och mobil eller inte, för jag stannar i familjen oavsett. Om jag trivs känns det värt det ändå. Och det känns lite fel att diskutera detta över mail med familjen, utan det kanske är bättre att komma dit och känna sig för, både när det gäller familj och pengar... :)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar