Umeå Universitet

Äntligen hemma efter en lång, utmattande men ändå ganska trevlig dag.
 
Resan började 0530. Och då menar jag resan upp för sängen. För den tog sin lilla tid vill jag lova. Jag har nog aldrig varit en morgonmänniska (förutom då jag var en väldigt liten unge) och halv sex på morgonen var inte så uppskattat. En timme senare knatade jag till busstationen i -15 grader. Kanske inte så värst kallt om man bara säger det så, men med bara jeans på benen stack det lagom trevligt i låren då jag var framme.
 
Bussen mot Umeå Universitet skulle gå 0730 och två av tre bussar stod som avtalat där 0715. Den tredje var avbeställd, sa en av busschaufförerna vilket skapade lite panik och SYV-ar sprang runt som yra höns. Tillslut kom den sista bussen och allt gick som på räls. Framme strax innan 10 och där fick vi lite information av studenter innan vi fick springa runt som vi ville.
 
De slutade med att jag gick på läkare/biomedicin/biomedicinsk analytiker, polisutbildningen och genusvetenskap. Alla var riktigt intressanta, med undantag för biomedicinsk analytiker! Hann även träffa min syster som jag och två kompisar åt lunch med, sedan visade hon mig IKSU (kärlek till det gymmet, där kommer jag bo om jag pluggar på UMU) och hon följde även med mig på polisutbildningen innan hon gick hem till sig. Trevligt med sällskap (och vägvisare)!
 
På hemvägen kom vår buss sist av alla, så vi var lagom pigga och glada. Vi lämnade Umeå runt 1615, snacka om lång dag! Tack och lov hade vi en underbart härlig busschaufför:
"Är alla med? Då åker vi! Nu skiter vi i det här!"
"När vi börjar närma oss Piteå får ni guida mig, jag hittar till havsbadet men inte till busstationen. Visst är det tryggt med en chaufför som inte vet vart vi ska? Sov så gott!"
"Jaha, alla bäbisar, nu får någon guide kliva fram!"
Slutade med att jag satt i guidestolen och guidade henne. Använde mig av mina guidekunskaper som utbildad skärgårdsguide, eller så inte. Kom i alla fall nyss hem, hade så tur att jag fick skjuts hem av en kompis istället för att gå i kylan.
 
Är helt slut, känns som att jag skulle kunna sova i hundra år. Ändå sov jag en stund på båda bussresorna. Gör ont i hjärtat när jag tänker på att jag måste plugga matte, så jag tror jag sätter mig framför tv:n istället. Bra prioritering om ni frågar mig!

Men nu blev det här ett långt och tråkigt inlägg utan bild. För vet ni vad? Jag tog ingen bild. Sorry.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar