Sista matteprovet och svar från NZ

Skrev mitt allra sista matteprov idag! Hejdå x, y, z, pi, e och i! Vi syns förhoppningsvis aldrig igen (utom i fysiken)! Fast trots att jag är spyless matte kommer jag säkert gå en utbildning som innehåller just det senare i livet. Vi får väl se. Måste nästan erkänna för mig själv att jag kommer sakna mattens logik. Ett plus ett blir två och kommer aldrig kunna bli något annat.
 
Fick även svar från min kompis kompis om kompisens kompis familj som letar au pair. Min kompis kompis (låt oss bara kalla henne K för att slippa det tjorvet) sa dock att jag hade varit perfekt för hennes familj eftersom vi har liknande intressen (skidor, handboll och fotboll) men tyvärr har de redan hittat en au pair som kommer i augusti. Måste säga att det var lite trist. Men Ks kompis har två barn, 1,5 år och 5 månader (alltså ca 2 och 1 år när jag kommer) och det är de som jag ville komma i kontakt med. Tyvärr visste jag inte att barnen var så unga, så jag kommer förmodligen inte ta det jobbet. Men de har tydligen en stuga i Taupo, vilket är nära till skidåkning!
 
Just nu är jag så trött att jag är illamående och jag skulle förmodligen kunna sova i flera dygn, mosig i skallen som jag är efter fyra timmar med matte. Kommer garanterat skratta åt min svenska i detta inlägg senare, men just nu orkar jag inte bry mig. Nu ska jag se på Supernanny och lära mig några knep!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar