10 saker om mig

  • Jag hatar spindlar (och jag vill till Australien!?).
  • Jag älskar att resa, uppleva nya kulturer och se nya saker.
  • Jag har en otroligt blandad musiksmak, jag lyssnar på nästintill allt från klassisk pianomusik till hårdrock. Det är förmodligen bara hiphop och rap (och metal och "screamo") som verkligen tar emot. Fast ibland går även det ner.
  • Jag har drömt om Australien sedan ettan på gymnasiet, alltså sedan hösten 2010.
  • Jag har den turen att jag "bor" på två ställen, i den lilla norrländska staden med 41 0000 invånare med min mamma, samt att min pappa bor i Stockholm som är betydligt större. Jag får de bästa från två världar.
  • Min största anledning till varför jag tvekar inför att åka till andra sidan jordklotet är för att jag är rädd för att någon av mina nära och kära ska dö under tiden jag är där.
  • Jag hatar att prata i telefon, speciellt med okända människor. SMS is the shit.
  • Jag går det naturvetenskapliga programmet med inriktning naturvetenskap och tar studenten nu i juni 2013.
  • Jag har turen att ha en syster via blod, men tre syskon till (två bröder och en syster) som tar en minst lika stor plats i mitt hjärta. Inte nog med det, pappas fru är också otroligt viktig för mig och via henne har jag en underbar extra-släkt. Jag har helt enkelt massor av extra människor som jag bryr mig otroligt mycket om.
  • Skidåkning är förmodligen min stora passion i livet, vilket jag bara förstår någon gång då och då. Typ när den perfekta carvingsvängen får mig att känna mig fri, när backen fortfarande ser ut som ett vitt manchester tyg som får fötterna att vibrera så tårna tappar känseln eller när jag susar genom lätt pudersnö och det känns som att jag susar fram på moln.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar