Lucia

Så var lucia över. Själv stod jag till hälften skymd av en gran så slapp känna så stor press när jag läste min vers. Det gick väldigt bra, ingen svimmade eller brann upp. En gång började vi dock sjunga på helt fel låt, men vad gör man inte för att roa publiken? Efter att ha lussat i svenska kyrkan åkte vi till Manly och lussade på en privat middag. Oklart om de förstod vad vi sjöng, värdinnan var i alla fall svensk och började till och med gråta.
 
I bussen frågade vår körledare var jag kom ifrån. Piteå, var det självklara svaret.
"Ja, jag tyckte att det lät som något sådant när du läste!"
Jahapp... Jag trodde inte att jag hade så kraftig dialekt, särskilt inte på en inlärd vers. Ett tag senare sträckte han fram en pepparkaksburk med utropet "PIIIIITEEEE!"
 
Också sagt i bussen:
"Can you turn the lights on? We have to do Instagram!"
 
Lucia i Manly! Trots att vi stod utomhus fick vin inte ha levande ljus på den lussningen, lite skönt då det rann massa stearin på min hand... Bilder kommer när jag får dem!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar