Julafton till nutid

Så har alla familjemedlemmar kommit tillrätta här i Australien och tiden har tillbringats med dem. Bloggandet har uppenbarligen fått lida. Tänkte därför ta de senaste dagarna lite snabbt...
 
Julafton steg jag upp klockan fem för att ta bussen mot Chatswood och tåget till flygplatsen strax före sex. 45 minuter före tidtabellen landade pappa, Sofia (som bloggat flitigt om allt som har hänt) och min syster S. Jetlaggade tog vi alla det lugnt under dagen. Vi gick på en promenad till Freshwater Beach och sedan till affären för att bunkra upp med mat under de röda dagarna. Eftersom ingen julkänsla alls ville infinna sig i detta land trots alla tomtar och julgranar så beställde vi hem pizza från Pizza Hut, tittade på Love Actually och bara mådde väldigt gott.
 
 
Juldagen är den dag då alla australiensare firar jul. Oftast tillbringar man dagen på stranden eller vid poolen, grillar och äter kalkon. Vi höll oss till pool och grillning, lite julklappsöppning och kortspel.
 
Fin skörd i år! Fyra av fem (ja, jag är en bortskämd au pair) julklappar från värdfamiljen var Doctor Who-relaterade! De känner mig väl...
 
Den 26 december... Eftersom jag inte kommer på vad vi gjorde tog vi det nog bara lugnt vid poolen. På kvällen grillade vi och även Sara kom hit och åt.
 
Den 27 december gick vi till Curl Curl och njöt av solen, vågorna och allt vad strandlivet innebär. Vid fem tog vi sedan bilen för att åka till Warringah Mall för kvällsshopping på mellandagsrean. Kom hem en klänning, en tröja och ett par byxor rikare!
 
Den 28 december åkte jag, mamma och E in till stan för att hyra oss en bil och sedan äta middag. Bilen lyckades vi med och efter lite letande och omparkeringar kände vi oss ganska nöjda med vår parkering, även om den låg högt upp i stan utifrån Circular Quay sett. Vandrade sedan ner till Operahuset och Harbour Bridge där mamma och E fick turista lite innan vi satte oss på Operabaren med två glas vin och en cola för chauffören. När resten av gänget anslöt satte vi oss på en restaurang inte långt därifrån där jag åt känguru! Smaken? Ja, det smakade kött. Gott kött. Mer är så kan jag inte säga.
 
Kärlek på "min" buss!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar