Ett farväl i Sydney och Taronga Zoo

En fruktansvärt trött tjej gör en snabb uppdatering innan hon ska sova.
 
I går sa jag hej då till Erica. I dag åkte hon nämligen hem till Sverige igen efter ett år och två månader i detta fantastiska land. Tråkigt, kommer verkligen sakna henne. Vi köpte sushi som vi tog med till Botaniska trädgården och satt och pratade i en evighet innan vi gick till Circular Quay där hon köpte lite presenter till sin familj. Sedan gick vi till Max Brenner och fikade. Kom dit runt ett och satt kvar vid fem... Så mycket har vi att prata om! En väldigt bra dag och jag kommer sakna henne så mycket! Nu när hon åkte fick jag tio skönlitterära böcker, en bok om Sverige på engelska, en receptbok, glögg och pärlsocker! Mycket välkommet.
 
I dag har jag varit på Taronga Zoo med Annie, tyvärr blev Sara sjuk och fick ställa in. Men jag och Annie kämpade tappert i över fyra timmar i värmen (tror det var 32 i dag om inte varmare) och såg alla möjliga djur, bland annat min första känguru! Vi såg också en sälshow som var höjdpunkten på dagen. Blev lite smått kär i sälarna, riktiga charmtroll. Tyvärr glömde jag minneskortet, så släpade med kameran i onödan. Annie är dock en mästerfotograf och vi turades om med kameran, så det kanske var lika bra. Fantastiska bilder dyker upp inom kort!
 
Godnatt.
 
En sämre mobilbild på herr Känguru. Red Kangaroo som denna sort hette!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar