Sjukstuga

I dag har 10-åringen varit hemma från skolan med sin förkylning och även min värdmamma var hemma på grund av migrän i går. Även jag fick en rejäl huvudvärk på eftermiddagen, så det har varit rena rama sjukstugan i detta hus.
 
Gick till Woolworth's tidigare i dag och hittade äntligen SIM-kortet jag letat efter. För 29 AUD var 45:e dag får jag 500 AUD fördelat på lite olika telefonbolag att ringa och smsa för och dessutom fem gigabyte data. Skulle lätt kunna kalla det ett kap. Men när jag stod där och fixade allt så skedde en olycka. Att lägga fram passet som sin internationella ID-handling kan vara en riktig isbrytare och det gjorde att jag glömde hela $50 på disken (jag hade till mitt försvar tänkt ladda SIM-kortet med 29 AUD, men inhandlade bara själva kortet för $2). Efter att ha upptäckt det hemma gick jag med paniken i halsen tillbaka till affären där jag pratade med samma person igen (han var för övrigt från Kanada och har bott här i ett och ett halvt år, bara så att ni vet) fick jag tillbaka mina älskade pengar och telefonnumret till mannen som lämnade in dem. Så skickade iväg ett sms som tack och medan jag installerade SIM-kortet hann denna man tala in ett meddelande på mitt svenska nummer, bara för att säga tack för att jag sa tack och att han var en amerikan som bott här i 50 år. Ungefär. Så tack för ärliga och trevliga människor och det är verkligen superlätt att få höra folks livshistorier här nere.
 
Ja, det var faktiskt all action för denna dag. Nu ska jag snart sova (trots att klockan inte ens är 21 här). Jag är otroligt trött och tycker att jag har rätt att sova eftersom jag har ont i huvudet. Jag gillar att sova. Det är mysigt.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar