Jag vill kunna beröra så här, här får ni lästips

Som jag kanske har nämnt förut så älskar jag att skriva.
 
Den här bloggen är långt ifrån perfekt ur en skribents synvinkel, men jag älskar lite skönhetsfel. Jag älskar satsradningar för dramatikens skull och jag älskar personliga texter som verkligen har en personlig stil.
 
Det finns en person som har allt detta. Oh boy, vad jag skulle vilja kunna skriva som den här mannen. Oh boy, vad jag skulle vilja kunna väcka känslor och beröra som denna man gör.
 
Fredrik Backman släppte i höstas två böcker och den ena nådde ganska snabbt pockettoppen (när den väl släppts i pocket). Om ni inte vet vem han är så kan ni läsa lite kort här, och jag tycker dessutom att ni ska ge boken En man som heter Ove en chans. Jag skrattade redan på sida nio. Sen kan ni ju läsa kåseri-samlingen Saker min son behöver veta om världen (han skrev om Ove, en återkommande gestalt i hans blogg, men i väntan på att få den publicerad så hann han skriva bok nummer två). Jag har följt hans blogg från och till och ganska slaviskt nästan ända sedan han började på Café (jag har tappat bort den lite på sistone, förlåt) och det är ett rent nöje. Snart släpper han dessutom bok nummer tre, Min mormor hälsar och säger förlåt
 
Nämnde jag att En man som heter Ove ska bli film? Då gör jag det nu. Den ska bli film.
 
Men för att återgå till ämnet. Jag vill kunna beröra som Fredrik Backman. Om ni vill förstå vad jag menar så ska ni läsa detta inlägg som slog det svenska delningsrekordet på Facebook (och fortfarande har det?). Den spred sig som en löpeld. Om ni inte blir berörda är ni känslokalla.

Signis skriver:

Inte för att va sån men dit bloggnamn kommer väl inte passa in så bra i australien? ;))

Svar: Terra Nivium möter Terra Australis ;)
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar