Första "jobbdagen"

Så har min första "jobbdag" kommit till sitt slut. Jag skriver jobbdag med citationstecken eftersom jag inte behövde följa med 10-åringen till skolan. Allt för att jag skulle kunna sova ut. Synd bara att kookaburrorna skrattade åt mig redan vid fem på morgonen. Trots det så har jag inte sovit på hela dagen, om man inte räknar en halvtimme då jag totaldäckade efter att 14-åringen kom hem.
 
Jag trivs verkligen i den här familjen. Den är toppen och då har jag bara varit här i en hel dag. Men det märks verkligen att min värdmamma vill mitt bästa och att jag ska göra det här till något av det bästa i mitt liv. Hon uppmuntrar att jag vill ut och upptäcka och det gör tydligen pappan (som jag tyvärr inte träffat än) med. Så ja, jag kunde ha fått det betydligt sämre. Är otroligt glad redan efter dag ett.
 
Några snabba om dagen:
  • Katten Mr. Mim (en sex månaders Maine Coon) och jag har bråkat. Han har testat mig genom att vara där han inte får vara och göra allt han inte får göra. Så det har varit jag och vattensprutan mot Mim. När jag åt frukost och han hoppade upp på bordet fick vi ögonkontakt. Sedan kastade jag en blick på vattensprutan. Ansiktsuttrycket han fick var så mänskligt! Han drog bara ihop ögonen, vände på svansen och hoppade ner. Lina vs. Mim, 1-0.
  • De har kört Mim i tvättmaskinen eftersom han hela tiden klättrar in där, bara tio sekunder men trots detta har han inte blivit avskräckt.
  • Familjen är Whovians (Doctor Who-fans) hela högen. Lyckan är stor.
  • Jag har träffat M från Mexiko, hon frågade om jag ville följa till Taronga Zoo på lördag, så nu sitter jag med två aktiviteter på en och samma dag. 10-åringens friendly soccer game och picknick eller zoo? Lutar åt första, Taronga Zoo finns ju kvar.
  • Har gått igenom lite rutiner som jag kommer att ha, älskar dem. Mycket fritid, men det finns ändå alltid grejer att göra i huset. Jag kommer dessutom att köra pojkarna till after school activities ibland, vänstertrafik jajamen!
Trots allt vatten i ansiktet ville Mim tydligen gosa med mig. Bakom huvudet har jag katt nummer två, Sootie.

Linn Martinsson skriver:

Gud vad roligt att åka iväg som Au pair, kommer definitivt följa din resa ;) Hoppas du får det toppentoppentoppen bra! Låter som en superfamilj ju :D

Kramar!

Svar: Åh, tack Linn! Jag är inne på min andra hela dag här och jag trivs verkligen! Har verkligen hamnat i rätt familj för mig! Kram!
Lina Carlsson

Håkan F skriver:

Smakstart, viktigt att du vann mot katten ;)
Jag skulle nog välja fotbollen med familjen.
Ta det lugnt i vänstertrafiken.

Svar: Katten och jag får nog utkämpa samma krig samma dag. Men jag ger mig inte. Om han blir för jobbig får han sitta i skamvrån, badrummet! Och ja, det blir nog fotboll, ser fram emot det! Jag kommer vara bästa chauffören på vägen ska du nog se!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar