Det handlar inte om hur många törnar du tar, det handlar om hur fort du tar dig upp igen

I dag har jag varit en riktig duktig flicka om jag får säga det själv. Sov ända tills mitt alarm ringde, sen var det lite bråk i huset (både pojk- och kattbråk) så jag var faktiskt uppe före åtta på min lediga morgon! Bara det är ju en bedrift!
 
Nä, nu ljög jag visst... Jag chattade lite med underbara Johanna på Facebook, och enligt den tidsstämpeln gick jag upp och åt frukost tio över åtta efter att hon kallat mig för en gammal gnu...

I alla fall, dagens riktiga bedrift var väl att jag "storstädade" köket, har under min tid faktiskt aldrig sett det så fint, och strök en hel del kläder. Sen småpratade jag lite med Den Sjungande Målaren innan jag gick för att hämta 10-åringen på skolan. Det var här det gick utför.
 
Dagen innan hade min värdmamma först sagt att han skulle bli hemskjutsad, men sen när jag frågade om jag jag skulle lämna honom på morgonen svarade hon att jag bara behövde hämta honom. Hmm, tänkte lilla jag på morgonen och drog slutsatsen att det blivit ändrade planer. Tji fick jag och lyckades oroa skolan och mig själv i onödan. Så jag gick hem för att kolla om han var hemma och längs vägen fick jag ett förklarande sms från mamman (pojken blev hemskjutsad men åkte hem till en kompis då jag inte var där) och ett löfte om choklad som ursäkt för besväret. Värre än så var det faktiskt inte. Trots det mådde jag riktigt dåligt efter att ha tjorvat till det. Men vad gör det om hundra år egentligen? Efter lite sömn och mat i magen mådde jag toppenbra igen och jag fick Freddo the Chocolate Frog att bita huvudet av! Precis som Den Sjungande Målaren sa till mig, jag har hamnat i en riktigt bra familj!
 
I morgon: Sydney CBD!
 
Det här konstverket kallar jag "Katt i Korg". Mr Mim hälsar så mycket och grattar Mimmi, min företrädare, på födelsedagen, grattis Mimmi!!!
Glad tjej med håret på ända efter en tupplur. Fick dessutom skypea med både mamma och syster, hur bra blir inte dagen då på en skala från ett till tio?
 
Förresten smakade jag Vegemite till frukost i dag, trots att jag har blivit avrådd. Jag tror smaken satt kvar i en halvtimme och det var fruktansvärt vidrigt. Slänger in en bild på den burken i morgon så ni vet vad ni ska undvika.

Sara skriver:

Smakade Vegemite när jag var i London, usch & fy!

Svar: Det är så fruktansvärt! Och smaken klistrar sig som fast i munnen!
Lina Carlsson


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar