Busy day

Busy, busy day.
 
På förmiddagen började jag och värdmamman förbereda poolen för våren. Och vet ni vad? När jag och min värdmamma hade Samtalet med stort S, alltså om spindlar, sa hon följande:
"Put it in a perspective, during my years here, it's probably 27 or 28 years, I've seen three funnelweb spiders and one redback spider."
Så på 27-28 år har hon alltså totalt sett fyra giftiga spindlar. Jag har varit här i mindre än två veckor... Jag har sett två. Två funnelweb spiders var nämligen i poolen, och de är riktigt giftiga. Nu tänker ni säkert att det inte är så farligt, de var ju i vattnet! Men vet ni vad? De överlever det. De spelar bara död! Dresserade mördarspindlar! Smarta mördarspindlar! Jag vet inte vart jag ska ta vägen! Men nu vet jag det i alla fall, gå aldrig nära en spindel i vattnet i tron om att den är död. Det kan bli din död (okej, det var lite väl dramatiskt, men det kan orsaka dig mycket smärta).
 
Från och med lunch har vi suttit i bilen. Först bar det av till Warringah Mall (gigantiskt och jag gick faktiskt inte vilse en enda gång) och jag lyckades få hem ett par skor (vita, vanliga tygskor som jag kan smutsa ner hur mycket som helst eftersom de kostade $8, alltså 50 svenska riksdaler), ett iPhone-skal med Florence + The Machine som motiv och väldigt många kalorier i form av en double chocolate muffin och en chokladmilkshake. Lite äckligt när man tänker på det så här i efterhand, men det var ju lördag!

Efter det skjutsade vi pojkarna till dojon där de skulle träna inför en Taekwondo-demonstration. Jag och min värdmamma pratade om att vi ska försöka få en bra deal för mig så att jag kan börja utöva kampsport! Skulle vara väldigt roligt faktiskt, trots att jag är en lagsportsmänniska i grund och botten.
 
Medan min värdmamma fick massage myste jag på hemma, matade katterna (glömde dock hunden, woops!) och bara mådde gott. Dessutom brände jag nog några få kalorier när jag gick uppför den galet branta backen (vi pratar alltså värre än Durrnäs-backen hemma, mycket värre) till och från stället där hon fick massage. Sen plockade vi upp pojkarna, åt middag på KFC (Kentucky Fried Chicken, alltså ännu mer fett även om jag nog var hälsosammast i gänget med en BBQ Bacon Roll). Inte långt från oss var det en fun fair (ni ser, min svenska börjar redan överge mig, hur ska detta gå? Tillfälligt nöjesfält blir nog den korrekta översättningen) där det skulle vara fyrverkerier. Helt galet var det! Riktigt fint! Så jag (och min familj som kommer hit) kommer verkligen ha något att se fram emot på nyår!
 
Kvällen avslutades med en tur till flygplatsen för att hämta min värdpappa som äntligen är hemma från Tyskland där han jobbar. Hans flyg var försenat med tolv timmar och bagaget var fortfarande kvar i Frankfurt. Inte så kul, men nu är han här i alla fall.
 
Japp, här i Australien är burkarna 375 ml och flaskorna 600. Kan säga att jag tycker det blir alldeles för mycket dricka...


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar