Drömmar

Vad denna blogg ska handla om, förutom mitt vardagsliv som stressad gymnasieelev, är hur jag kämpar för att nå min dröm; resa till Australien, och då främst Sydney.
 
Den stora planen,är att få jobb i en australiensk familj i Sydney som au pair i drygt ett halvår och sedan fortsätta jobba på en farm för att kunna få ett andra års working holiday visa och samla ihop lite pengar för att sedan backpacka längst östkusten. Sedan flyga till Nya Zeeland (när man ändå är på andra sidan jorden måste man väl passa på) och sedan börja ta mig hemåt till lilla Sverige igen, raka vägen eller en omväg, det får ödet avgöra.

Allt det här är bara drömmar, väldigt avlägsna sådana. Men när jag har drömt om det i två års tid känns det inte som att det är en dröm som svalnar.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar